انتخاب زبان
خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه
هر که در این سرا در آید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید...

🏠 آدرس: استان خراسان رضوی - مشهد مقدس - طرقبه - میدان امام خمینی - جنب اداره پست - کدپستی: ۹۳۵۱۹۵۷۴۴۸
☎ تلفکس: ۳۴۲۲۴۵۸۸ - ۰۵۱
📲 شبکه های اجتماعی: ۰۹۳۷۳۱۹۶۱۰۰
📧 ایمیل: hssht.charity@gmail.com
💳 شماره کارت بانک پاسارگاد: ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۹۵۷۳۲
نماد اعتماد الکترونیکی
تصاویر تبلیغاتی
گالری تصاویر
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۹، ۱۲:۳۱ - یحیی قادری
    خوب بود

۸۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

محسن شبان

امر به معروف و نهی از منکر رکن اصلی تداوم ارزش هایی است که جامعه ما را از فساد و تباهی نگاهداری می کند. اکنون که فرزندان روح الله در جبهه های نبرد با دنیای کفر کاری حسینی می کنند، بر همگان است که زینب گونه از دستاوردهای قیام عاشورایی حسین زمان پاسداری کنند و از دستورات و فرامین حضرت امام طاعت و پیروی کنند.

شهادت بهترین مرگهاست و من با چشم باز و یقین به حقانیت دفاع مقدس پای در جبهه می گذارم. در هر صورت ما پیروزیم. اگر بکُشیم به وظیفه دینی مان برای دفاع از نوامیس اسلام و حدود کشور حضرت بقیه الله العظم عمل کرده ایم و اگر کشته شویم به آرزوی دیرینه مان که همانا شهادت و لقاءالله است نائل می شویم.

... شما ای آیندگان و جوانان آینده این مرز و برم؛ خود را با فرهنگ غنی اسلام و قرآن کریم و مجالس و محافل اسلامی مانوس کنید. مبادا از مکتب عاشورا دور شوید، که این سقوط در پرتگاهی بس خطرناک است و در این صورت است که دشمن به اهداف خود برای سلطه بر جهان اسلام و مقدرات آن خواهد رسید.

و در آن صورت هم در پیشگاه خداوند و هم در پیشگاه امامان معصوم(علیهم السلام) مسئول هستید.

و شما ای خواهران عزیزم و خواهران دینی ام؛ بدانید و خوب می دانید که ارزش زن در جامعه امروز حفظ حجاب است. وصیت من این است که نگذارید حجاب، این سنگر مستحکم معنوی فرو ریزد و حیثیت اسلام و ناموس اسلام، در زیر مخروبه های آن دفن شود. پس به حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اقتدا کنید.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۰۴
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

محسن شبان

شهید محسن شبان طرقبه

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: 1344/11/02

تاریخ شهادت: 1361/03/05

محل شهادت: بیمارستان شهدای تهران

محل دفن: گلزار شهدای طرقبه

 

شهید محسن شبان طرقبه در بهمن ماه 1344 در یک خانواده مذهبی در شهر طرقبه متولد شد. در سن هفت سالگی وارد سنگر علم و دانش شد و تحصیلات خویش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. از آن پس با هدف کمک و همیاری پدر در امر معاش خانواده، به شغل جوشکاری مشغول شد.

از خصوصیات بارز محسن می توان تواضع، صبر و شجاعت را نام برد و علاوه بر آن، اشتیاق ایشان به مجالس مذهبی از همان اوایل کودکی نمایان بود. پس از پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج، به عضویت این نهاد مقدس درآمد و با شروع جنگ تحمیلی، با عشقی سرشار از جهاد و فداکاری در تاریخ 1360/08/20 پس از گذراندن دوره های آموزشی رهسپار میادین حق علیه باطل شد. در فتح بستان شرکت نمود. در عملیات فتح المبین بر اثر اصابت ترکش به کمر مجروح و جهت درمان به بیمارستان شهدای تهران اعزام گردید. سرانجام در صبحگاه پنجم خرداد سال 1361 به سوی معبود خویش پر کشید و سیری عاشقانه را آغاز نمود.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۳۱
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

محمد تقی سلیمان زاده

شهید محمد تقی سلیمان زاده طرقبه

نام پدر: غلامرضا

تاریخ تولد: 1345/02/08

تاریخ شهادت: 1365/05/24

محل شهادت: بانه کردستان

محل دفن:

 

شهید محمد تقی سلیمان زاده طرقبه اوایل اردیبهشت ماه 1345 در خانواده ای مذهبی متولد شد. در هفت سالگی وارد مدرسه شد. اما به دلایلی پس از دو سال ترک تحصیل نمود. ابتدا در خدمت پدر به کارقالیبافی پرداخت و پس از آن به کار جوشکاری مشغول شد.

شهید از همان کودکی علاقه خویش را به فعالیت های مذهبی ابراز می داشت و اخلاق و رفتار وی، موید این اشتیاق و علاقه بود. وی در جریان انقلاب با شرکت در راهپیمایی ها همراه مردم در مقابل فرمان رهبر کبیر انقلاب اعلام آمادگی کرد. زمانیکه سربازی ایشان فرا رسید، به این امر مهم پرداخت و ابتدا به سرپل ذهاب، چندی بعد به کردستان  اعزام و شد و تمام وظایف خود را هم به عنوان انسان و هم در نقش سرباز به انجام رسانید.

پس از دو ماه با هدف دیدار خانواده به مشهد عزیمت نمود که در طی مسیر مورد حمله گروهک منافقین قرار گرفت و به اسارت درآمد. سرانجام پس از شکنجه فراوان در تاریخ 1365/05/24 با ضربات چاقو به طرز فجیعی به مقام بلند شهادت نائل آمد.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۱۱
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

محمد باقر سر برقی مقدم

شهید محمد باقر سربرقی مقدم

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد: 1343/08/05

تاریخ شهادت: 1363/07/20

محل شهادت: میمک

محل دفن: گلزار شهدای طرقبه

 

شهید محمد باقر سربرقی مقدم در آبانماه سال 1343 در شهر شهیدپرور طرقبه در خانواده ای مذهبی متولد شد. وی در دوران کودکی فردی باهوش و فعال بود و از این رو در سن شش سالگی پا به عرصه دانش نهاد. با اتمام این دوره به خاطر علاقه و اشتیاقش به مکتب شریف اسلام، مدتی را صرف آموختن کتب دینی و فرائض اخلاقی کرد. پس از این مدت به دلیل عدم امکانات مالی و اقتصادی به خدمت پدر درآمد و به شغل رفوگری قالی مشغول شد. پس از پیروزی انقلاب و آغاز تحمیل جنگ تحمیلی، از طریق جهادسازندگی با هدف بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده، عازم این مناطق شد و خدمات شایسته ای را ارائه نمود. سپس به عنوان پاسدار، چهار ماه دوره آموزشی در پل دختر را گذراند.

هنگام بازگشت از جبهه تمام سخنش این بود که: اگر من شهید شدم، اگر سوختم و تکه تکه شدم، و یا اگر هیچ اثری از من به جای نماند، شما هیچ گاه ناراحت نشوید. زیرا که اگر ما هزار جان هم داشته باشیم، باز هم باید فدای اسلام و میهن اسلامی کنیم.

پس از بازگشت از مناطق باختران و ایلام، به اهواز عزیمت و در عملیات پیروزمندانه میمک در بمباران هوایی مزدوران بعث در آتش و خون غلطید و نیمی از بدنش سوخت و در تاریخ 1363/08/01 قفس تن را شکست و روح آزادش در بیکران ملکوت سیری دیگر را آغاز کرد.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۲۹
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

جواد سراج

خدایا تو را به آبروی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) قسمت می دهیم که آن شیرینی شهادت و آن زیبایی شهادت را نصیب ما بگردان.

چند پیام داشتم برای دوستانم. می خواستم یک مروری برای خودم باشد و یک یادآوری برای آنها. برادران عزیزم همیشه خدا را به یاد داشته باشید و همیشه او را گواه در کارهایتان بدانید. نماز شب را به پا دارید. نماز شب صورت و قلب انسان را منور می کند و گناهان را می ریزد. به خدا متوسل شوید.

یک خاطره ای از خودم نقل می کنم: در عملیات کربلای 2 چون ما نیروی آموزش دیده بودیم یا به قول خودمان نیروی قدیمی، آموزش نداشتیم. صبح نماز را به جماعت می خواندیم و اگر صبحگاه بود، بعد از آن به همراه یکی از برادران رزمنده شروع به خواندن قرآن می کردیم تا اذان ظهر. بعد کمی استراحت می کردیم و دوباره شروع به خواندن قرآن تا اذان مغرب. در آخر متوجه شدم زمانیکه چیزی که از خدا می خواستم یا کاری داشتم، مثل این بود که با خدا دارم صحبت می کنم. چیزی از او طلب می کنم و او جوابم را می دهد.

و اما دوستان؛ مواظب باشید شیطان گولتان نزند و همیشه مراقب کارهایتان باشید.

پیامی دارم برای دوستان محصلم. برادران محصلم، درست است که اسلام احتیاج به نیرو دارد، ولی حالا احتیاج بیشتری به محصل دارد. چون اگر حزب الله صحنه را خالی کند و به جبهه برود، دیگران و فاسدان جای شما را می گیرند و بار دیگر آنها از ما جلو می افتند. پس درس بخوانید. امید امام و شهدا به شماست. اگر می خواهید به انقلاب کمک کنید بیشتر درس بخوانید.

خدایا توفیق ده که در این دنیا زیارت حسین(علیه السلام) و آن دنیا شفاعت حسین(علیه السلام) نصیبمان گردد.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۰
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

جواد سراج

شهید جواد سراج

نام پدر: عباس

تاریخ تولد: 1349/12/01

تاریخ شهادت: 1367/01/28

محل شهادت: بانه کردستان

محل دفن: گلزار شهدای طرقبه

 

تقدیر اینگونه رقم خورد که شهید جواد سراج همراه با شکفتن شکوفه های بهاری در سال 1349 چشم بر آسمان آبی بگشاید، شاید که بماند و ماندن را به دیگران بیاموزد.

در سایبان معرفت خانوادگی اش گام به گام جلو رفت و دوران شیرین کودکی را سپری نمود و حال موقع آن رسیده بود که با علم و دانش، پاسبان عقاید خویش باشد.

وی در سال 1355 وارد وادی علم آموزی شد و این مهم را تا مقطع اول راهنمایی ادامه داد و همزمان با دوران نوجوانی خویش و شروع جنگ تحمیلی پایه های اعتقادی خویش را محکم نمود.

با اصرار فراوان برای اولین مرتبه عازم میدانگاه عشق و جوانمردی شد و در عملیات والفجر 9 شرکت کرد. پس از آن به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دلیل این عضویت را چنین توصیف می کند: "پرونده سپاه پاسداران را تکمیل نمودم و هدفم از این امر این بود که وظیفه ای را که بر دوشم احساس کردم و آن جلوگیری از تجاوز دشمن خبیث به خاک میهن و ناموسمان بود."

شهید جواد سراج پس از آن نیز چندین مرتبه رهسپار جبهه حق علیه باطل شد و پس از ادا کردن مسئولیت و وظیفه انسانی خویش، رفت تا در تاریخ 1368/01/28 در منطقه عملیاتی بانه، ندای محبوب را لبیک گوید و نام خویش را بر سر زبان آزادگان جهان ثبت کند و در رویاها بماند.   

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۳۳
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

یوسفعلی زنجانی ثانی

رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی

خدایا مرا در این مسئولیت بزرگ صعه صدر عطا فرما و دریا دلم کن.

با عرض سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و رزمندگان اسلام.

امیدوارم سلام گرم و خالصانه فرزندت را که از کربلای جنوب ایران نثارت می کند بپذیری و همواره در پناه خدا و در جهت خدا بنده خوب خدا باشی.

مادر جان، تو برایم همواره مادری نمونه بودی و هستی. همچنانکه همیشه آرزو می کردم تا توفیق بیابیم و شرح حالت را به عنوان زنی از زنان قهرمان بنویسم تا سرمشقی برای دیگران باشد. مادر جان، تو شغل مادری و تربیت فرزندانت را به عنوان عبادتی بزرگ و تکلیفی الهی می دانستی و در قبال آن خود را در برابر جامعه و خدا و مسئول می دیدی...

مادرم، همیشه خود را شرمنده می دانم، از اینکه نتوانستم لااقل ذره ای از اینهمه زحمات و محبتهای شما را جبران نمایم. اما قول می دهم که با دعای خیر شما و یاری خداوند، همیشه در صراط مستقیم قدم بردارم و مسیر بندگی را بپیمایم.

با امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۵۰
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

یوسفعلی زنجانی ثانی

شهید یوسفعلی زنجانی ثانی

نام پدر: رمضانعلی

تاریخ تولد: 1343

تاریخ شهادت: 1363/12/23

محل شهادت: هورالعظیم

محل دفن: گلزار شهدای طرقبه

 

شهید یوسفعلی زنجانی ثانی در سال 1343 در یکی از روستاهای تربت جام دیده به جهان گشود و در خانواده ای مذهبی رشد و تکامل یافت سپس به مدرسه رفت تا آگاهانه به زیستن بپردازد. وی به تحصیل تا مقطع سوم راهنمایی اکتفا نمود و ترجیحاً به سنگر دیگری که شهادت در راه معبود بود، قدم نهاد.

شهید یوسفعلی زنجانی در بدو پیکار کفر و ایمان، به پایمردان عرصه جهاد پیوست. سرانجام در تاریخ 1363/12/23 در عملیات بدر هورالعظیم به مقام بلند شهادت نائل شد.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۲۵
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

Shahid - Shohaday-e Torghabeh - شهدای طرقبه - شهید

شهید حسین رمضانی طرقدری

نام پدر: باقر

تاریخ تولد: 1346/02/19

تاریخ شهادت: 1356/11/17

محل شهادت: پاسگاه زید

محل دفن: گلزار شهدای طرقبه

 

شهید حسین رمضانی طرقدری در سال 1346 در روستای طرقدر در یک خانواده مذهبی و معتقد به دنیا آمد. در سال 1352 تحصیلات ابتدایی خود را در روستای طرقدر آغاز و این مهم را تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داد.

شهید حسین رمضانی پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی با شرکت در بسیج و انجمن اسلامی المهدی طرقدر، در رونق بخشیدن انقلاب تلاش کرد و سپس با عشق و علاقه وافر جهت دفاع از انقلاب و اسلام، عزم رفتن به جبهه نمود و پس از گذراندن دوران آموزش نظامی در بسیج عازم جبهه جهت سرکوب نیروهای کومله و دموکرات شد و در عملیات پیروزمند خیبر و والفجر 8 حضور و رشادت های بی نظیری را از خود نشان داد.

سر انجام شهید حسین رمضانی در مورخه 1365/10/17 در عملیات کربلای 5، مسیر عالم دیگر را در پیش گرفت.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۵۴
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه

حسن رضایی

نام پدر: محمد ابراهیم

تاریخ تولد: 1336

تاریخ شهادت: 1361/01/02

محل شهادت: شوش

محل دفن: گلزار شهدای طرقبه

  

شهید حسن رضایی در سال 1336 در شهر سرسبز و ییلاقی طرقبه دیده به جهان گشود و سالهای کودکی را در آغوش پر محبت خانواده گذراند و در بهاران علم و دانش به سوی مدرسه رهسپار شد. تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبستان ادامه داد و پس از آن، به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل باز ماند.

در سال 1357 و پس از تأسیس بسیج، به عضویت این نهاد مقدس درآمد و با شروع جنگ تحمیلی اعتقاد را پشتوانه خود قرار داد و به سوی جبهه ها شتافت.

سرانجام در تاریخ 1361/01/02 در شوش بر اثر اصابت گلوله به قلب مهربانش به شقایق های پَرپَر پیوست.

 

منبع: کتاب لاله های سرخ کوهستان / نویسنده: زهرا زحمت کش / ویراستار: قاسم رفیعا / ناشر: نشر ستاره ها

 

پرداخت آنلاین - حمایت آنلاین - Donate

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۰
موسسه خیریه حمزه سیدالشهداء(ع) طرقبه
آرشیو گالری تصاویر